آشنایی با شهرهای سوئیس
 
تفریح و سرگرمی

بازل (به آلمانی: Basel، به فرانسوی: Bâle) سومین شهر پرجمعیت کشور سوئیس است. جمعیت این شهر در سال ۲۰۰۶ برابر با ۱۶۵٬۵۲۹ نفر و با احتساب حومه ۷۳۱٬۰۰۰ نفر بوده است. گستردگی ناحیه مسکونی بازل تا مرزهای شمالی سوئیس، این شهر را از سال ۲۰۰۴ به دومین شهر بزرگ کشور تبدیل کرده است. بازل مرکز کانتون (ایالت) بازل است.

بازل در شمال باختری سوئیس بر کناره رود راین جای دارد. این شهر نقش عمدهای به عنوان یک مرکز صنعتی برای صنایع شیمیایی و داروسازی بر عهده دارد. بازل با هر دو کشور آلمان و فرانسه هممرز است.




برن پایتخت کشور اروپایی سوئیس است. شهر برن با جمعیت 128041 نفر چهارمین شهر پرجمعیت سوییس است.


ژنو (به فرانسوی:‎Genève )‏ با ۱۸۵٬۷۲۶ نفر دومین شهر پرجمعیت کشور سوئیس و پرجمعیت ترین شهر بخش فرانسوی زبان و مرکز استان ژنو سوئیس است. این شهر در کنار دریاچه ژنو قرار دارد.


زوریخ (به آلمانی: Zürich) بزرگترین شهر کشور سوئیس و مرکز کانتون (ایالت) زوریخ است. این شهر مرکز اصلی تجاری، بازرگانی و فرهنگی سوئیس است و گاه پایتخت فرهنگی سوئیس خوانده میشود. گرچه پایتخت سیاسی سوئیس در شهر برن است. زوریخ یکی از شهرهای جهانی است. بر پایه نظرسنجیهای متعددی که از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ انجام شده است، زوریخ شهری با بهترین کیفیت زندگی در جهان شناخته میشود.(تا سال ۲۰۰۸)


لوزان (به فرانسوی:‎Lausanne )‏ یکی از شهرهای بخش فرانسویزبان کشور سوئیس است. این شهر در کناره دریاچه ژنو در باختر سوئیس و رودروی بخش اویان فرانسه قرار گرفته است. لوزان در حدود ۵۰ کیلومتری شمال خاوری ژنو جای دارد. این شهر مرکز کانتون وو (ایالت) و بخش لوزان است. مقر کمیته بینالمللی المپیک در این شهر واقع شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
شنبه 18 تير 1390برچسب:, :: 1:37
ساحل

درباره وبلاگ


با سلام به بازدید کنندگان عزیز من سعی کردم در این وبلاگ از هر موضوعی مطالب جالب ارائه دهم تا مورد توجه شما قرارگیرد، انتظار میرود تا با پینهادات و نظرات سازنده شما دوستان گرامی مرا در انتخاب موضوعات راهنمایی کنید و هر آنچه را که می پسندید بنویسم . با آرزوی موفقیت همه شما یا حق
آخرین مطالب
نويسندگان
موضوعات
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تفریح و سرگرمی و آدرس saranj.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.